Wednesday, July 14, 2010

PROJEK II -PENTERNAKAN & PENETASAN ITIK

Menternak nih memang seronok, kalau balik kerja mengadap ternakan rasa sejuk je mata, hilang rasa penat. Tapi rumah sewa sekarang dengan tapak projek agak jauh, oleh tu saya telah merancang nak menternak itik kat rumah sewa pulak. Buat teman masa santai. Memandangkan pihak PLTV, Kluang nak lelong itik-itik mereka, maka saya pun x mahu gak lepaskan peluang untuk memiliki beberapa ekor itik tersebut, tambah pulak itik-itik mereka memang sedang syok bertelur...

09-Julai-10: 100 ekor itik Golden White + 36 ekor itik Khaki Chambell mula menetap di kediaman peribadi saya. hehe... Plan untuk itik-itik ni nak buat penetasan jer, sebab adamember penternak yang mintak saya supply anak-anak itik.


telur pada hari pertama selepas itik pindah

meriah daa umah sewa saya...


bersantai di reban baru


cumil kan...


ha! ini itik telur (30betina + 6jantan)



1 comment:

Unknown said...

Boss ada jual anak itik serati