Tuesday, July 6, 2010

KEMPEN MAKAN AYAM KAMPUNG

Memang betul teman-teman blog pesan, nak bergiat dengan blog ni perlu komitmen, masa untuk pastikan blog sentiasa update! Plan nak update hujung minggu lepas, tapi sebab sibuk dengan "kempen" maka baru hari ini dapat update blog nih.

"Kempen Makan Ayam Kampung" ni adalah idea asal abang saya, untuk luaskan pasaran dia merancang dan menganjurkan kempen 3 hari ini, bermula jumaat hingga ahad minggu lepas. Pada awalnya tak dijangka sambutan menggalakkan. Kempen ini dibuat kat 3 lokasi Kluang, Ayer Hitam & Batu Pahat (semua kat johor laa..). Sepanjang kempen ini 600 ekor ayam kampung berjaya dipasarkan. Macam biasalah, mejoriti cina yang minat.

Sekarang ni Hanc Farm tengah pening kepala pulak, pasaran memang meletup, tapi stok plak yang x cukup... huhu... ada beberapa buah kedai makan & restoran cina yang memerlukan bekalan ayam kampung sehingga 80 ekor sehari... tapi... reban kami hanya mampu keluarkan 600-800 ekor sebulan sahaja setakat ini, tu pun da ada yang book awal. Sekarang ini saya sedang berusaha untuk mengumpulkan maklumat tentang penternak-penternak ayam kampung di area Kluang ni. Harap-harap bagi penternak-penternak samada kecil atau sederhana dapat memberi feedback selepas baca note ini.

No comments: